تشخیص ترکیدگی لوله چگونه کار می کند؟

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله چگونه کار می کند؟

امروزه تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه جایگزین بسیاری از روشهای قدیمی به منظور تشخیص ترکیدگی و نشتی یابی لوله آب و فاضلاب منازل مسکونی و بسیاری از مکان‌های دیگر شده و توانسته است از تخریب ساختمان و لوزه سوم هزینه های اضافی به منظور بازسازی آسیب های وارد شده به مکان مورد نظر ممانعت نماید. خوشبختانه امروزه تمامی شرکت های خدماتی تشخیص ترکیدگی لوله مانند ویرا تاسیسات، به تجهیزات، دستگاه ها و وسایل مدرن تشخیص ترکیدگی لوله های آب مجهز بوده و قادر به تشخیص زودهنگام و پیشگیری از گسترش رطوبت در مکان‌های دیگر ساختمان خواهند شد.

 

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه چگونه است؟

شکستگی، ترک خوردگی و ترکیدگی لوله های آب و فاضلاب یکی از بزرگترین و مخرب ترین آسیب های ایجاد شده در تمامی ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و….. است. تشخیص مکان دقیق آسیب وارد شده به مسیر لوله آب و فاضلاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و مانع از گسترش نشت رطوبت در محدوده وسیع تری خواهد شد. در گذشته تخریب مسیر لوله فاضلاب تنها راه تشخیص و تعیین محل دقیق شکستگی و آسیب ناحیه مورد نظر بوده و هزینه های بسیار زیادی را به منظور بازسازی تخریب محدوده مورد نظر اعمال می نمود. خوشبختانه امروزه تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و یا اصطلاحا نشت یاب ها یکی از بزرگترین تحولات در حوزه تاسیسات و بازسازی آسیب های مکانیکی وارد شده به مسیر لوله‌های آب و فاضلاب بوده و توانسته است بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه را مرتفع نماید.

 

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

دستگاه نشت یاب چیست؟

دستگاه نشت یاب لوله آب وسیله ای به منظور تشخیص و تعیین محل ترکیدگی لوله و نشتی آب است. این وسیله با تشخیص سریع محل آسیب دیده از گسترش مشکل ایجاد شده پیشگیری نموده و بدون ایجاد خرابی، محل هایی که آب دچار نشتی شده است را تعیین خواهد نمود. میزان خطا کاربردی در این دستگاه بسیار پایین و قدرت تمییز بسیار بالا می باشد.

 

انواع مختلف دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله

– دستگاه نشت یاب رادیویی دیجیتال

این دستگاه قابلیت تشخیص شکستگی در مناطق بسیار وسیع را داشته و با استفاده از سیستم آنالیز کننده رادیویی به تحلیل فرکانس های دریافت کننده خواهد پرداخت.

 

– دستگاه نشت یاب تزریق گاز

این دستگاه از انواع مدرن دستگاه های تشخیص ترکیدگی و نشت لوله های آب بوده و با استفاده از تزریق یک گاز بی اثر ادر به تشخیص دقیق ناحیه آسیب دیده خواهد بود.

 

– دستگاه نشت یاب آکوستیک آنالوگ

یکی از انواع رایج و پرطرفدار دستگاه های تشخیص ترکیدگی لوله آب با مکانیسم نشت یابی نقطه ای است.

 

– دستگاه نشت یاب آکوستیک دیجیتال

این دستگاه یکی از دقیق ترین نشت یاب های آکوستیک بوده و به منظور تشخیص محل آسیب دیده در فضاهای پر سرو صدا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

روش تشخیص ترکیدگی لوله

مکانیسم عملکرد دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله

امروزه انواع مختلفی از مدل های دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات مورد استفاده در شرکت های تاسیساتی در بازار مصرف موجود می باشد. تمامی مدل های مختلف این دستگاه ها قادر به تشخیص ترکیدگی انواع مختلف لوله از جمله لوله های فلزی، غیرفلزی، جی آر پی، ‏pvc و غیره بوده و از طریق یک مکانیسم کلی و مشخص، فرایند تشخیص را اجرا خواهند نمود.

یکی از مهمترین بخشهای تشکیل دهنده انواع مختلف دستگاه های تشخیص ترکیدگی لوله، بدنه اصلی دستگاه است. در این بدنه سنسورهای حساس به ارسال و دریافت امواج تعبیه شده و امکان تحلیل امواج دریافت شده از محل آسیب دیده مسیر لوله آب نیز در ساختار اصلی دستگاه ها در نظر گرفته شده است. بدین منظور بخش تشخیصی دستگاه در مسیر اصلی لوله آب و فاضلاب قرار گرفته و پس از ارسال امواج مشخص با طول موج تعیین شده، امواج ارسالی به وسیله بخش تحلیلگر دستگاه، ارزیابی و مشخص خواهند شد.

 

لزوم تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه چیست؟

امروزه تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه های پیشرفته، مدرن و دارای قابلیت تشخیص ترک خوردگی و شکستگی لوله در مسیر جریان آب، امکان تشخیص و ترمیم سریع، هدفمند، دقیق و کم هزینه نشت یا ترکیدگی و حتی ترک خوردگی درون لوله‌ ها را نیز فراهم آورده و بدون ایجاد خرابی و تخریب ساختمان محل دقیق نشتی را مشخص خواهد نمود. تعیین دقیق محل آسیب دیده در مسیر اصلی لوله آب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و یکی از مهمترین اهداف دستگاه های تشخیص نم، ترک خوردگی و شکستگی لوله به شمار می آید.

 

مزایای استفاده از دستگاه های نشت یاب

  • دقت بسیار بالا و امکان کاربری آسان و سریع
  • امکان تشخیص ترک و شکستگی های بسیار ریز
  • تشخیص دقیق مکان شکستگی لوله
  • عدم نیاز به تخریب بافت ساختمان و مسیر لوله کشی
  • مقرون به صرفه بودن
  • قابل استفاده برای تمامی لوله ها

 

شرکت تشخیص ترکیدگی لوله در تهران

تشخیص شکستگی لوله با دستگاه در ویرا تاسیسات

ویرا تاسیسات یکی از شرکت های تاسیساتی معتبر در حوزه خدمات تعمیرات لوله کشی ساختمان، رفع نم و رطوبت و تشخیص شکستگی های مسیر لوله کشی آب با استفاده از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته است. این شرکت با اعزام نزدیکترین اکیپ نشت یابی خود در کوتاهترین زمان قادر به تشخیص ترکیدگی لوله های نشت یاب پیشرفته و دیجیتال بوده و پس از تشخیص قطعی محل شکستگی، پس از تعمیر کامل ناحیه آسیب دیده و تحویل آن به متقاضی، محل مورد نظر را ترک خواهد نمود.

 

هزینه تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه چگونه است؟

هزینه تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه به پارامترهای مختلفی مانند جنس لوله ها، نوع لوله کشی ساختمان، متراژ لوله و مساحت مکان مورد نظر بستگی داشته و از یمت ثابت و مشخصی برخوردار نمی باشد. توصیه می شود به منظور کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص تمامی دستگاه های نشت یاب، نحوه عملکرد آنها و قیمت تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و و نشت یابی های لوله با این نوع از دستگاه ها به سایت رسمی ویرا تاسیسات مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

این یک متن تست از من هست